Oppdatering av Ressursbanken

Kirkerådet har lansert betydelige forbedringer i Ressursbanken for å gjøre arbeidet lettere, raskere og bedre for ansatte og frivillige i kirken. Ressursbanken er uten innlogging og åpen for alle, som alltid.

Oppdatering av Ressursbanken
Publisert 13. september 2023
Oppdatert 13.09.2023

Ressursbanken var opprinnelig fylt av ressurser innenfor trosopplæring og menighetens arbeid blant barn og unge. De siste årene har nyttige ressurser på alle arbeidsfelt for menigheter fått plass i Ressursbanken.

Banken trenger nye innskudd

Ressursbanken blir best når alle medarbeidere i kirken deler sine gode ressurser med andre. Felles eierskap og felles ansvar for stadig nytt innhold er det som gjør Ressursbanken relevant til enhver tid. Dersom du har noen ressurser som bør ligge i Ressursbanken, ta kontakt med din kontaktperson i Kirkerådet (se kontaktpersoner nederst i denne artikkelen), og meld fra.

Så hva er nytt?

Så til endringene som ble lansert tidligere i september.

1. Ny og oversiktlig forside: En ny forside gir deg en rask oversikt over tilgjengelige ressurser og enkel tilgang til viktig informasjon.
  2. Fagområder: Nye sider for fagområder er lansert, dette gjør det lettere å finne nyheter og ressurser innenfor fagområdene
  3. Forbedret søkefunksjon: Oppgradert søkefunksjon gir deg muligheten til å filtrere etter fagområde og ressurstype, noe som gjør det enklere enn noensinne å finne akkurat det du leter etter.
  4. Nye ressurstyper: Ressurstyper for nyheter og webinarer er lagt til, slik at du kan holde deg oppdatert med de siste hendelsene og utviklingen innen ditt fagområde.
  5. Kontinuerlige justeringer: Det er planlagt å gjøre løpende forbedringer basert på innsikt og tilbakemelding fra våre brukere. Dette betyr at du kan forvente flere forbedringer i Ressursbanken i tiden som kommer.

Som en del av disse oppdateringene kan du oppleve at innholdet flytter seg litt mens den omfattende opprydning gjennomføres. Dette er en midlertidig prosess som vil bidra til å gjøre ressursbanken enda mer organisert og brukervennlig.

En oppfordring til slutt: bruk den forbedrede søkefunksjon for å finne det du trenger raskere og mer presist.