Drop-in-dåp fra pinse over hele landet

Drop-in-dåp kan kanskje høres lettvint ut – kanskje til og med uhøytidelig. Men en unison tilbakemelding fra medarbeidere som har gjennomført slike dåp, sier det motsatte: «En stor og høytidelig festdag», «sterke og fullverdige seremonier» og «en fantastisk dag i kirken for alle involverte».

Drop-in-dåp fra pinse over hele landet
Publisert 27. april 2024
Oppdatert 27.04.2024

Fra pinse og to uker frem planlegges det drop-in-dåp i kirker over hele landet, og det er fortsatt mulig å bli med for flere. Kirkerådet sørger for annonser i sosiale medier fra 6. mai, som gir synlighet til deres arrangement lokalt. Det eneste du trenger å gjøre for å få synlighet fra kampanjen, er å publisere informasjon om arrangementet på skjerikirken.no, og inkludere drop-in-dåp i teksten.

I fjor ble 208 mennesker døpt i samme periode, i over 70 arrangementer. Det vil også i år være mange varianter av dåpsarrangementene, men likevel er det noen felles kjennetegn: andre tidspunkter enn i høymessen, god kommunikasjon på forhånd, vanlig papirarbeid, dåpssamtale – og at dåpen skjer helt enkelt, like stort.

Finn ressurser til promotering og gjennomføringen på ressursbanken.no.

Link: https://ressursbanken.kirken.no/nb-NO/kommunikasjon/kirkelig-handling/drop-in-dap/