Vakuumveka

Aktivitetsuke før skulestart

6-8, 9-12
    Fire dager, totalt 28 timer
    Sogn og Fjordane KFUK-KFUM på oppdrag frå trusopplæringa i Førde, Holsen og Haukedalen
    06.11.2017

VAKUUM

Vakuumveka er ei aktivitetsuke som arrangeres for syv-ti åringer siste uka av sommerferien. Ordet Vakuum, kommer av at denne uka er det litt vakuum fordi mange foreldre har begynt å jobbe, mens barna ikke har begynt på skolen igjen. VAKUUM har også betydningen Vennskap, Aktivitet, Kristus, Undring, Uteliv, Myldring som er overskrifter for innholdet i Vakuumveka.

Vi legger vekt på at barna skal få mulighet til å bli kjent i kirken og området rundt kirken, og at de skal få lære, erfare og oppleve mye. Dagene er fylt med ulike aktiviteter inne og ute, samtale, måltid, vandring, lek, skuespill og hobbyverksted.

• Innhold