Litt av en jobb i kirken!

Dokumentarserie hvor barna får prøves seg som prest og som steinhogger i Nidarosdomen

6-8, 9-12
    NRK Super
    18.11.2015

Litt av en jobb

Litt av en jobb er en dokumentarserie som er laget og vises på NRK Super. Her får barn prøve seg i ulike jobb. To av episodene kan være relevant å vise i trosopplæringen. Her får barna prøves seg som prest og som steinhugger i Nidarosdomen.

PREST:

Litt av en jobb episode 7:13.

Nora og Sivert er i kirka for å hjelpe presten med å hjelpe andre. Her lærer barna  hva en prest gjør, hva kirken og troen er og om nattverden.

Se episoden her: Prest

STEINHOGGER I NIDAROSDOMEN

Litt av en jobb episode 10:13.

Didrik og Nora lærer hvordan man lager figurer av stein. For på Nidarosdomen finnes det massevis av rare figurer – til og med en som viser rumpa si. Denne episoden kan lære barn om hvordan kirker ble bygget og hvordan man vedlikeholder dem.

Se episoden her: Steinhogger