Webinar: Moderne slaveri – og den lokale kirkas rolle i kampen for rettferdighet!

Opptak av webinar sendt 12. november 2020.

voksne/familie
    1 time
    Kirkerådet
    13.11.2020
    13.11.2020

Under Global uke 8.-15. november retter kirkene i Norge og Norges Kristne Råd søkelyset på det moderne slaveriet, og hvordan kirka – globalt og lokalt – kan bidra i å bekjempe dette, og fremme rettferdighet for alle mennesker.

I dette webinaret vil vi se nærmere på hvordan lokale menigheter kan bidra i kampen mot moderne slaveri. Vi prater med Caroline Virgo fra The Clewer Initiative – om hvordan Church of England mobiliserer og trener kirker i hele Storbritannia i arbeidet mot det moderne slaveriet, vi får høre fra Petra Brooke om Frelsesarmeens innsats på dette feltet, og vi prater med diakon Hilde Kirkebøen om hvordan kirka på Ål har engasjert seg i kampen for rettferdighet.

Webinaret arrangeres av Kirkerådet, og ledes av Anders Jordet (seniorrådgiver, menneskerettigheter, migrasjon og integrering i Kirkerådet) og Elin Finnseth Sæverås (prosjektleder for Global uke).

Dokumenter og lenker vist i webinaret: