Webinar: Religionsdialog i menigheten

Kirkerådet og Kirkelig dialogsenter
    04.06.2020
    13.11.2020

Den norske kirkes menigheter er knytte til og preget av lokalmiljøer i hele landet. Hva gjør menighetene i møte med økt mangfold – også tros- og livssynsmangfold – i lokalmiljøet? Er det på tide å tenke om andre tros- og livssynsaktører som samarbeidspartnere og dialogpartnere? Og hva innebærer dette helt konkret? Hva skal til for å bli en «dialogisk menighet» - og kan dialog som metodikk også nrukes i andre sammenhenger enn religionsdialogen?

Med:
    Webinaret ledes av Steinar Ims, Mellomkirkelig råd, og Tonje Kristoffersen, Kirkelig dialogsenter i Oslo.
    Med på webinaret er også Atle Eikeland, prostidiakon i Søndre Follo prosti og aktiv i dialogarbeid i prostiet, og Kjerstin Jensen, sokneprest i Hauketo-Prinsdal, med lang erfaring fra dialogarbeid og det å være menighet i en flerkulturell kontekst.

Webinar: Religionsdialog i menigheten from Den norske kirke on Vimeo.