Illustrasjonsbilde: Bibelleseringen

FIBER

Et bibelforankret og livsnært lederutviklingsopplegg

13-15, 16-18
    3 samligner
    Bibelleseringen
    25.01.2013

Utviklet med støtte fra Størst av alt – trosopplæring i Den norske kirke.

FIBER

FIBER er et lederopplæringsopplegg som gjennom bibelstudium, aktiviteter og samtale i grupper gir unge mulighet til både personlig og åndelig modning. Opplegget balanserer møter med bibelens Jesus og å bli kjent i Bibelen, med at ungdommene utfordres til å reflektere over livsnære tema. Slik utrustes de til å utvikle en sunn og trygg identitet i forhold til seg selv, og å leve et liv i relasjon til Gud, gjennom bibellesing, bønn og fellesskap.

Til hver samling er det et hovedtema, som belyses gjennom aktivitet, samtale, øvelser og bibelarbeid. Målgruppen er ungdom som ønsker å lede andre, ungdom etter konfirmasjonstiden og andre ungdomsledere, primært i aldersgruppen 15-18 år.

De tre temasamlingene er:
    – Jeg er kjent og elsket av Gud
    – Å ta valg og være hel
    – Fellesskap og «sunn mat»

Opplegget er utviklet av Bibelleseringen. Hele opplegget inneholder til sammen 9 samlinger, og kan bestilles her:  Lederveiledning og deltakerhefte.

• Innhold

Her finner du ut hvordan du bruker FIBER-opplegget, tilrettelagt for tre temasamlinger:

Innføring i Fiber-opplegget

Til hver samling printer du ut et deltakerhefte til hver deltaker, og leder samlingen ut fra samlingens lederperm.

Samling 1: Jeg er kjent og elsket av Gud

Til samlingen trenger du: lederperm, deltagerhefte og quizkort
    Samling 1 lederperm
    Samling 1 deltakerhefte
    Quizkort – til bruk i aktivitet 1 (står i lederperm for samling 1): «Dette er mitt liv»

Samling 2: Å ta valg og være hel

Til samlingen trenger du: lederperm og deltagerhefte
    Samling 2 lederperm
    Samling 2 deltakerhefte

Samling 3: Fellesskap og «sunn mat»

Til samlingen trenger du: lederperm og deltagerhefte
    Samling 3 lederperm
    Samling 3 deltakerhefte

Samlingene er publisert med tillatelse fra Bibelleseringen.