Pilegrimsvandring for konfirmanter

Foto: Lunner menighet

Pilegrimsvandring for konfirmanter

SAMLESIDE: Vandringer i naturen med refleksjon og samtale

1-2 timer
    konfirmandcenter.dk og Lunner og Grua/Harestua menigheter
    27.03.2015
    17.01.2024

Pilegrimsvandring i konfirmasjonstiden

Dette er flere opplegg for pilegrimsvandring i konfirmasjonstiden som tar for seg bønn, bibeltekster og refleksjoner over skapelsen, livet og døden på vandring i naturen.

Pilegrimsvandring om håp og lengsler

Laget av Lunner og Grua/Harestua menigheter og varer noen timer. Man lærer om pilegrimer, lager sin egen stav og tar med seg stein som verktøy i vandringen.

Pilgrimsvandring om skapelse:

Laget av konfirmandcenter.dk og varer 1,5 timer. Konfirmantene skal gå ca 4km. Man begynner og avslutter med bønn, leser bibeltekster langs veien, og får reflekterende spørsmål underveis som konfirmantene kan tenke på alene og sammen med andre. Refleksjonene handler om det å være skapt, om livet og døden.

Pilgrimsvandring om Kristuskransen

Laget av konfirmandcenter.dk og varer ca 1 time. Der skal konfirmantene gå i stillhet og stoppe opp for å få forklart alle perlene i Kristuskransen. Last ned forklaring til Kristuskransen her.

Last ned opplegget her.

Pilegrimsvandring med barn og unge

Laget av VID Vitenskapelig høyskole. Se forslag til regionale/nasjonale pilegrimsturer og forslag til innhold på korte og lengre vandringer.

Se ressursen her.