Foto: Sveinung Bråthen

Oppreist tro

Samtaleopplegg for ungdom om tro

13-15, 16-18
    12 samlinger, 2 timer per samling
    Blå Kors
    06.09.2013

Utviklet med støtte fra Størst av alt – trosopplæring i Den norske kirke.

Oppreist tro

Opplegget gjør ungdom mer bevisst på hva det vil si å følge Jesus, og hvorfor det er en smart måte å leve på. Man lærer seg å takle ulike utfordringer i hverdagen sin og blir også mer bevisst på hvordan man kan styrke forholdet sitt til Gud og mennesker.

En gruppe med jevnaldrende samles regelmessig og prater om ulike temaer. OPPREIST TRO-gruppene bygger et ærlig og sterkt fellesskap der alle skal oppleve seg respektert og ivaretatt.

Blant de 12 tema-samlingene du kan bruke, finner du bl.a. tema som festing, kjærester, sex, grenser, kommunikasjon, makt, janteloven, Gud som Far, bønn, synd og tilgivelse.

Opplegget er ikke tilgjengelig på nett, men kan tilsendes på mail. Ved interesse, ta kontakt med janne.hauger@blakors.no.