KonfirmantOnline med ReliQuiz

Foto: Damaris

KonfirmantOnline med ReliQuiz

Verktøy og inspirasjon til konfirmantarbeidet

Damaris
    02.07.2015
    05.04.2024

Utviklet med støtte fra Størst av alt – trosopplæring i Den norske kirke.

Konfirmantonline

Mange konfirmantlærere kjenner trosopplæringsprosjektet konfirmant-online.no, som ble lansert i 2007. Den gangen var nettsiden en abonnementsside for konfirmantlærere og andre som formidler kristen tro til ungdom. I 2014 ble ressursene gratis tilgjengelig. Ved relanseringen på ny nettplattform i juni 2015 er det pedagogiske spillet ReliQuizKonfirmant integrert.

Både frivillige og ansatte, ferske og mer erfarne ledere skal ha nytte og glede av nye KonfirmantOnline. Samtidig kan også konfirmantene selv finne artikler og stoff som er rettet direkte til dem, i tillegg til spillet ReliQuizKonfirmant.

Kunnskapsspillet kan lastes ned som egen app for iPhone/ iPad/ android. Mens de fleste nettressursene er tiltenkt lederen, er dette engasjerende, interaktive spillet utviklet for de unge, og innholdet i spillet er knyttet til planen for konfirmasjonsundervisningen.

KonfirmantOnline er knyttet til Den norske kirkes plan for konfirmantundervisning, og er i samsvar med den delt inn i hovedområdene: Gud, Verden, Kirken og Bibelen. Innen hvert av disse finnes fullstendige undervisningsopplegg og dessuten ulike bibelressurser, samtaleopplegg, forslag til aktuelle filmer, tv-serier etc., samt selvsagt tips til aktiviteter.