Illustrasjon: Line Jerner

Konfirmantopplegg om dåpen

Opplegg rundt symboler i kirkerommet

2-3 timar
    Konfirmantonline.no
    11.10.2013

Konfirmantopplegg om dåpen

Undervisningskonseptet kobler Bibelen til dagens aktuelle populærkultur, og sentrale tema i konfirmasjonstiden relateres til ungdommenes livsverden.

MÅL:
    Konfirmantene skal få hjelp til å forstå hva som skjer i dåpen og dermed hvorfor dåpen er viktig. De skal få muligheten til å reflektere rundt hvilken betydning dåpen har for dem personlig og hvilken gave dåpen er. I tillegg skal konfirmantene få hjelp til å forstå ulike symboler knyttet til dåpen.

UNDERVISNINGSOPPLEGG:
    Undervisningsopplegget legger opp til bruk av flere av de symbolene som vanligvis finnes i kirken og passer derfor meget godt til å bli gjennomført i kirkerommet, selv om dette ikke er en nødvendighet. Undervisningsopplegget trenger ikke brukes i sin helhet.

Opplegget er hentet fra konfirmantonline.no og publiseres med tillatelse

Last ned hele opplegget og powerpoint med symboler her.