På sporet av noe ekte

En bok som på en konkret og livsnær måte skal hjelpe unge mennesker med å ta gode valg

13-15, 16-18
    Vegard Holm / KRIK
    12.08.2015

Utviklet med støtte fra Størst av alt – trosopplæring i Den norske kirke.

På sporet av noe ekte

Denne boka fyrer løs med spørsmål. Tidvis store spørsmål, men er det ikke nettopp de store spørsmålene som også er de mest spennende? Den handler om å søke det ekte. Om å skille mellom ekte og uekte, sant og usant.
    Boken passer til ungdom og unge voksne. Boken er godkjent som studiebok av Kristelig Studieforbund.

Her kan du lese et utdrag fra boka: «Til leseren» og «Hva bor i deg?»

Boka kan kjøpes på krik.no

KRIK har også et utviklet et undervisningsopplegg knyttet til denne boka, som passer godt som et lederkurs for "3.-årskonfirmanter", eller som opplegg for smågrupper og husfellesskap. Les mer om dette i fanen "ARBEIDSHEFTE".

• Arbeidshefte

"På sporet av noe ekte - Arbeidshefte" er et undervisningsopplegg laget for gruppeledere til hjelp i både forberedelser og utførelse av undervisningen basert på boka med samme navn (Link til boka i ressursbanken).

Arbeidsheftet er et kursmateriell som er laget for ungdom i overgangen mellom ungdomsskole og videregående. KRIK har hatt "3.-årskonfirmanter" for øye i utviklingen av både bok og opplegg, men begge er også godt egnet for eldre unge i både smågrupper, husfellesskap og menigheter. Klikk her (Utdrag av arbeidshefte) for en smakebit på de to første undervisningsøktene i opplegget.

Undervisningsheftet: ForsideBaksidePlakat

krik.no/sporet/ finner du presentasjoner som kan lastes ned og brukes, eventuelt endres og videreutvikles etter ditt og gruppas behov.