Hvem gjør hva i kirka?

«Hvem gjør hva i kirka?» er et undervisningsopplegg for konfirmanter om rekruttering til kirkelige stillinger.

13-15, 16-18
    Stavanger bispedømme
    26.04.2021
    17.01.2024

Målet er at det skal skape nysgjerrighet for hva slags jobber som finnes i kirken, og gi kunnskap som kan hjelpe konfirmantene i deres fremtidige yrkesvalg med tanke på kirken som arbeidsplass.

Opplegget er laget som en undervisningstime med tre deler som hver har en varighet på 15-20 minutter. Dette finnes på en Powerpoint-fil på både bokmål og nynorsk. En viktig del av opplegget er en film der vi følger hovedpersonen Lars Magnus som møter en diakon, en kantor, en kateket, en kirkeverge og en prest. Lars Magnus blir bedre kjent med hva den enkelte jobber med og får stille spørsmål om ting han lurer på. I resten av opplegget kan konfirmantene få spille et rekrutteringsspill og øve seg på å ta valg.

Hvem gjør hva i kirka - nynorsk.pptx

Hvem gjør hva i kirka - bokmål.pptx