Illustrasjonsbilde

Pinsevandring

En vandring i kirken fra jul og påske til Kristi himmelfart og pinse.

3-5, 6-8, 9-12
    En time
    Frogner menighet i Lier
    12.06.2018

Pinsevandring

Ta med barna på vandring i kirken med ulike poster, med bibelfortelling og sanger:

• Fra krybben til korset
    • Kristi himmelfart
    • Pinse
    • Bursdagsfest

Til Pinseposten lager man ildtunge-kroner, og til Bursdagsposten lager man duer i bursdagsgave (se under Aktiviteter).

Last ned opplegget her.

• Aktiviteter

Ildtungekrone

Finn rødt eller oransje ark. Bruk bredden på en linjal og kapp arkene slik at du limer sammen to strimler for å få bred nok krone. Fest en binders på den ene enden slik at man kan feste den på hodene til barna og brukes igjen året etter. Laminer flammene og lim/tape med dobbelsidig tape der skjøten på arkene blir.

Bursdagsgave

Print ut duen på et ark og laminer den. Pakk den inn i fint gavepapir så den kan deles ut som bursdagsgave fra kirken til menneskene, enten en stor til "alle" på samlingen, eller mange små slik at alle får med seg en hjem.