Sommarkyrkja

Illustrasjonsfoto: pexels.com

Sommarkyrkja

Ressurser for å synliggjøre og invitere til aktiviteter, arrangement og åpne kirker i sommer

0-2, 3-5, 6-8, 9-12, 13-15, 16-18, voksne/familie
    Kirkerådet
    25.05.2021
    02.09.2022

Ressurser til sommerkirken

Kirker over hele landet holder åpent også i sommer. Sommerkirken er arrangementer i sommerferieperioden.

Aktiviteter legges inn og synliggjøres via skjerikirken.no. Les mer om skjerikirken her

Det er også laget en veiledning til åpen kirke, med brosjyremal for det enkelte kirkebygg. Se mer i denne ressursen

• Bilder og maler

Bruk Den norske kirkes bildearkiv og malverktøy

I design.kirken.no kan du finne profilelementer, bilder og maler som kan brukes fritt i Den norske kirke. → Klikk her for å komme til design.kirken.no.

I bildearkivet finner du hundrevis av bilder av kirkelige handlinger, høytider, diakoni, frivillighet, gudstjenester og mye mer fra Den norske kirke. Alle bildene har gyldig samtykke for bruk i Den norske kirke → Direktelenke til bildearkivet her (krever innlogging)

På design.kirken.no finner du også maler til trykk, digitale flater og administrasjon. Her finnes et eget malverktøy hvor du enkelt kan designe plakater, brosjyrer og bilder til poster i sosiale medier rett i nettleseren. Du finner også nedlastbare maler til både avanserte InDesign-filer og enkle Word/Powerpoint-maler → Direktelenke til maler her (nedlastbare maler tilgjengelig uten innlogging, logg inn for å bruke malverktøy)

Slik logger du inn på design.kirken.no

Logg inn her. Trykk på den røde knappen om du har @kirken.no/@kyrkja.no-e-post. Trykk på Trykk her for å logge inn med en annen e-post om din e-postadresse ikke slutter på @kirken.no/@kyrkja.no.

Plakater

Plakat om åpen kirke:

Plakater til å henge på oppslagstavle eller utenfor kirken:

eksempelplakat.png

• Rebus

Rebusløp

Lag et rebusløp for familien! Bruk eksemplene på denne siden som inspirasjon, og tilpass lokalt.

• Rebusløp - Hundvåg kirke - 7 poster
    • Påskevandring - Rossabø menighet
    • Rebusløp - Randaberg kirke - 10 poster om påske, men kan brukes som inspirasjon (med fasit). Svar via Turf hunt-app (kostnad)

• Sprett-opp pilegrim

Sprett-opp pilegrimsløype

Borg bispedømme har laget sprett-opp-pilegrimsvandring, som kan settes opp i parken, kirkegården eller i skogen. Se mer info på denne siden

• Sosiale medier

Kampanje i sosiale medier

I sommermånedene kjører Kirkerådet annonse for sommerkirken. Annonsene kommer til å lede til skjerikirken.no.

Materiell til fri bruk

Disse filmene publiseres i nasjonale kanaler, og kan lastes ned, publiseres og brukes fritt av alle som ønsker det.

Slik laster du ned: Klikk på videotittelen for å åpne filmen i Vimeo, og trykk på Download-knappen under filmen til høyre.

Stående format, for sosiale medier:

Liggende format, for nettsider: