Da Jesus ble født

Gudstjeneste i adventstiden med utdeling av julekalederboken.

1 time, kan utvides
    IdèHospitalet AS v/Eyvind Skeie og Verbum forlag
    01.11.2012

«Da Jesus ble født» er en julekalenderbok som lar barnet bli kjent med juleevangeliet.

• Julekalenderboka passer for barn fra 3 år og oppover. Den inneholder både fortelling, sang og aktivitet knyttet til lukene som åpnes.
    • Det passer å dele ut «Da Jesus ble født» til menighetens barn på en av de siste søndagene før advent, eller til et arrangement i samme tidsrom (storsamling for menighetens barnegrupper, adventgrøt, myldregudstjeneste eller annet).
    • Noen steder vil det også være mulig å knytte utdelingen av «Da Jesus ble født» til barnehagens kirkebesøk før jul, ikke minst der menigheten driver sin egen barnehage.
    • «Da Jesus ble født» er utviklet spesielt for småbarnsalderen, men vil også kunne brukes av småskolebarn.
    • Julekalenderboken vil være en hjelp for hjemmet til å holde fast ved den kristne fortellingen i advent. Den vil også fungere fint sammen med julekrybben i hjemmet.
  • Aktiviteter