Skjer i kirken

Kirkens arrangementer samlet på ett sted.

13.05.2021
  • Hva er Skjer i kirken?

Skjer i kirken er Den norske kirkes oversikt over arrangementer. Den er laget fordi

• det er utrolig mye flott som skjer i kirkene over hele landet!
    • mange sier det er vanskelig å finne og få oversikt over hva som skjer i kirken. Faktisk sier bare 28% av kirkens medlemmer at de vet hvilke tilbud den lokale kirken har.
    • det gjør det lettere for oss som kirke å jobbe mer strategisk når vi skal fortelle om alt det flotte som skjer. Dette gjør vi for eksempel ved å peke på Skjer i kirken i nasjonale kampanjer.
  • Hvordan publisere på Skjer i kirken

Det er tre måter å publisere arrangementer på

1. Gjennom Skjer i kirken sin arrangørportal
    2. Gjennom Medarbeideren
    3. Gjennom Kardinal

Skjer i kirken sin arrangørportal

Arrangørportalen er et verktøy opprettet med sluttbrukeren i fokus. Når du oppretter her blir du ledet gjennom steg som skal hjelpe deg å gi brukerne et godt beslutningsgrunnlag for om de vil delta eller ikke.

Hovedfunksjoner

• Brukervennlig - både for arrangører og mottakere. Stegvis veileder med felter som har brukerne i fokus.
    • Hjelp med beskrivelser - Maltekster for å komme i gang med å skrive gode arrangementsbeskrivelser.
    • Bilder - Kobling til et utvalg bilder fra Den norske kirkes bildebank.
    • Medarrangør - Legg til medarrangør for å få arrangementene til å vise på flere menigheters kalendere.
    • Mobilvennlig - Opprett/endre arrangementer på mobil/nettbrett
    • Egendefinerte steder/lokaler - Legg til sted for arrangement som brukerne kan finne på kartet. F.eks en park der det skal være friluftsgudstjeneste

Logg inn

Alle med kirken.no-epost har allerede tilgang til arrangørportalen. Andre som ønsker tilgang kan sende en henvendelse til servicedesk@kirkepartner.no.

Dersom frivillige skal ha tilgang må en ansatt be om tilgang på vegne av den frivillige.

Trykk her for å gå til arrangørportalen.

Medarbeideren

Her er Agrando sin veiledning til publisering til Skjer i kirken fra Medarbeideren: Publiser fra Medarbeideren

Merk at bilde på arrangementet er et krav på Skjer i kirken, da det gir 40% større sjanse for videredeling og gjør arrangementer langt mer attraktive å trykke på. Du kan endre bilder som automatisk legges på arrangementene dine gjennom Arrangørportalen. Den finner du her: skjerikirken.no/portal

Kardinal

Her er Kardinal sin veiledning til publisering til Skjer i kirken fra Medarbeideren: Publiser fra Kardinal

• Ofte stilte spørsmål

Temaer

Arrangørportalen
    Kart og lokaler
    Medarbeideren og Kardinal

Hvorfor settes det automatisk på bilde på arrangementene mine?

Innsiktsarbeid viser at bilder har mye å si for hvor attraktivt et arrangement fremstår, og et arrangement som har bilde har hele 40% større sjanse for å bli delt videre.

Det beste er selvsagt om en selv legger til bilde på eget arrangement. Det kan du gjøre i arrangørportalen.

Hvordan velges de automatiske bildene?

Bildene velges utifra tags som arrangementets tittel inneholder. Et arrangement kalt “Konfirmasjonsgudstjeneste” vil få et bilde som har tag’en “konfirmasjonsgudstjeneste”. Om ingen bilder har tags som passer med arrangementstittelen vil det få en placeholder istedenfor.

Arrangørportalen kan brukes for å overstyre de automatiske bildene som er satt på arrangementer.

Kan jeg legge til bilde på arrangementer jeg oppretter i Medarbeideren?

Foreløpig er det ikke funksjonalitet for å legge til bilder i Medarbeideren. Du kan legge til bilder på arrangementer opprettet i Medarbeideren inne i arrangørportalen.

Har kirken bilder vi kan bruke på arrangementer?

Ja! På design.kirken.no finner du Den norske kirkes bildebank. Om du oppretter arrangementer i Arrangørportalen kan du velge et utvalg av disse bildene når du oppretter arrangementer.

Finner du ikke bildet du leitet etter kan du se hele utvalget på design.kirken.no.

Kart og lokaler

Arrangørportalen

Hvorfor har dere laget enda et sted vi må forholde oss til?

Ingen MÅ bruke arrangørportalen. Arrangørportalen finnes fordi

1. det er ikke alle som bruker fagsystem fra Kirkedata/Agrando. Disse menighetene trenger også en måte å legge inn sitt på Skjerikirken.
    2. flere ansatte har etterlyst hjelp med å markedsføre sine arrangementer.  Arrangørportalen er bygget med tanke på å gjøre det enkelt for ansatte å markedsføre på en måte som setter besøkendes behov for informasjon i fokus.

Medarbeideren og Kardinal

Kan jeg legge til bilde på arrangementer jeg oppretter i Medarbeideren?

Foreløpig er det ikke funksjonalitet for å legge til bilder i Medarbeideren. MEN, du kan legge til bilder på arrangementer opprettet i Medarbeideren inne i arrangørportalen.

• Fortell kollegaer om Skjer i kirken

Internt kommunikasjonsmateriell om skjerikirken

Her finner du bildefiler, plakater og filmklipp som kan brukes når du skal presentere skjerikirken.no for medarbeidere i kirken.

Materiellet ønsker å peke på at Skjerikirken er en måte å nå ut til nye mennesker på.

Last ned filmen her

Last ned plakater i pdf (A4/A3)

Last ned plakater i liggende bildeformat (png)

Sang.png Ny menighet.png Ferie.png Trygt miljø.png

Har du tilbakemeldinger?

Det jobbes kontinuerlig med å forbedre Skjer i kirken, både for deg som publiserer arrangementer og for besøkende av nettsiden. Gi gjerne en tilbakemelding om du har forslag, ris eller ros! Send til skjeri@kirken.no.

Vil du publisere i arrangørportalen?

Alle med kirken.no-epostadresse kan logge inn med den. Dersom du ikke har det kan servicedesk@kirkepartner.no hjelpe deg.

Trenger du hjelp eller har du oppdaget en feil?

Send en mail til skjeri@kirken.no.