11'ern

Bilde: Elverum menighet

11'ern

Samlinger for 11 åringer med temaet vennskap, den gylne regel og nestekjærlighet.

En helg, uten overnatting
    Elverum menighet
    08.03.2018

11 åringene er samlet i kirken fredag kveld, lørdag og søndag formiddag. Samlingene inneholder rebusløp i kirken, der de både blir kjent i kirkehuset og finner puslespillbrikker til den gylne regel. I tillegg lærer barna sangen Den gylne regel og maler bakgrunn som den gylne regel monteres på. Se vedlegg

Fortellingen om den barmhjertige Samaritian går igjen gjennom hele helgen, både i fortelling, kunst og drama.

Vi  bruker også tid på leker og samarbeidsoppgaver som styrker gruppen og fellesskapet. 11 åringene reflekterer over ulike problemstillinger knyttet til nestekjærlighet og vennskap og bevisstgjøres på dette.

• Innhold