Tilrettelagt leir

Bilde: Elisabeth Kristiansen

Tilrettelagt leir

Tilbud for personer med særskilte behov for tilrettelegging

13-15, 16-18, voksne/familie
    Kirkerådet
    08.06.2021
    13.03.2024

Det finnes flere leir og festivaler i kirkelig regi for personer med behov for tilrettelegging. Se under fanene for nærmere informasjon.

Konfirmantleir: Se under Solgården

• Camp UNIK og UNIKum

UNIKum er en festival for barn og ungdom med utviklingshemninger (uten overnatting) og arrangeres i Sarpsborg og Grimstad 9. og 10. mars 2024.

For mer informasjon kontakt: Skjærgårds LIVE

Camp UNIK er et samarbeid mellom Skjærgårds Live og Agder og Telemark bispedømme. Camp UNIK 2024 er 7.-9. juni på Gurvika feriesenter i Nevlunghavn.

Tilrettelagte dager for alle  - med musikk, sang, drama og forming som utgangspunkt.

For mer informasjon kan du ta kontakt med Rannveig J. Lyngroth (rådgiver diakoni i Agder og Telemark bispedømme) rl375@kirken.no eller Ingeborg Gunnersen (administrasjonskonsulent og prosjektleder for UNIK) ingeborg@sglive.no, 906 27 050.

• Solgården

Borg bispedømme arrangerer kirkeleir på Solgården for alle samtidig med konfirmantleiren. Dette er en leir spesielt tilrettelagt for mennesker med utviklingshemming. Leiren er åpen for personer fra andre bispedømmer.

Neste tur på Solgården blir i 20.-27. mai 2025.

Påmelding innen 15.oktober til solgarden.no. Merk påmelding med "kirkeleir".

Ønsker du mer informasjon, send sms til inkluderingsprest Elisabeth Kristiansen på tlf 957 60 715 eller mail til  Elisabeth.kristiansen2@lillestrom.kirken.no

Solgården er et flott sted med hyggelige ansatte og god tilrettelegging! Der kan hele familien få et tilbud hvis de ønsker det.

Brosjyren for 2025 er ikke ferdig enda, mer her kan du se programmet for 2023(pdf)

Theo og Jonas hadde konfirmantleir på Solgården i Spania 2023. De ble konfirmert i sine lokale kirker sammen med kullet sitt. Kirken ønsker å sørge for at ingen ekskluderes fra konfirmasjon. De som ønsker å ha en konfirmasjonstid og stå til konfirmasjon skal få et likeverdig tilbud. Det varierer fra person til person. De fleste konfirmanter reiser på leir. Noen konfirmanter trenger å ha med foreldre på konfirmantleir.

Bilder: Elisabeth Kristiansen

• Tro og Lys

Tro og Lys er en kristen fellesskaps-bevegelse på tvers av trossamfunn for personer med utviklingshemming, deres familie og venner.

Tro og Lys har en sommersamling på Folkehøgskolen Sørlandet, Birkeland 28. juni - 1. juli 2024.

For mer informasjon se Tro og Lys Norge