Takk for i dag

App for de minste om dåp og aftenbønn

0-2, 3-5, voksne/familie
    Skrifthuset
    02.11.2015
    02.04.2024

Utviklet med støtte fra Størst av alt – trosopplæring i Den norske kirke

Takk for i dag

«Takk for i dag» er en app hvor barn og voksne kan bli kjent med dåp og det å be aftenbønn. Den inneholder i dag to spill, KIRKEN og HUSET, med spennende aktiviteter for barn 2-6 år.

Huset

Det er kveld og barna skal rydde rommet til Linda. Leker, kosedyr og klær skal legges på riktig plass. Det er fint å takke for tingene sine og dagen som har gått. Slik kan barn og voksne avslutte dagen sammen og begynne kveldsritualet.

Kirken

Lindas lillebror skal døpes. Barna skal invitere en stor og fargerik familie til dåpsdagen. De kan velge mellom mange fine og morsomme klær.

Karakterene i appen er hentet fra fireårsboka «Linda og den lille kirka» fra Skrifthuset, men familien vil ha glede av appen uavhengig av hvilket materiell som deles ut i menigheten.

Last ned appen gratis via AppStore eller GooglePlay.

Appen inneholder en dåpssalme og flere fine aftenbønner. Fortellerstemme finnes på bokmål, nynorsk, engelsk og tysk.

Sanger:

• Det skjer et under i verden
    • Kjære Gud, jeg har det godt
    • Jeg folde mine hender små
    • Nå lukker seg mitt øye
    • Måne og sol
    • Tenn lys