Gudstjeneste - Steg for steg

Hefte om de ulike delene i en gudstjeneste

13-15, 16-18, voksne/familie
    Stavanger bispedømme
    02.09.2019
    02.09.2022

Gudstjeneste - Steg for steg

«Gudstjeneste – steg for steg» er et hefte som inneholder de ulike leddene i gudstjenesten, og som gir en enkel beskrivelse av disse gjennom kortfattet tekst og fargerike bilder. Heftet er laget i et lite format, slik at det skal være enkelt å ta med seg i lomma, og enkelt å bruke. Vi håper heftet kan bidra til å gjøre gudstjenesten mer tilgjengelig.

Innledningen i heftet sier noe om at gudstjenesten handler om livet. De ulike leddene i gudstjenesten viser til ulike sider ved menneskelivet, og til menneskets forhold til Gud. Heftet kan bidra til at folk flest får muligheten til å oppdage koblingen mellom gudstjenesten og eget liv.

Heftet kan brukes for dåpsforeldre, konfirmantforeldre, i ulike utvalg i menigheten, for gudstjenestedeltakere eller konfirmanter/ungdommer. Det kan også være fint å bruke powerpointen på gudstjeneste eller på dåpssamlinger/samlinger for konfirmantforeldre, eller i andre sammenhenger.

Du kan bestille heftet hos IKO-forlaget: nynorsk | bokmål

Vedlegg: