Jordvenn

Jordvenner i Eidsberg. Foto: IKO-Forlaget

Jordvenn

Trosopplæring i naturen med fokus på vandringer og stillhet.

3-5, 6-8, 9-12, 13-15
    IKO-forlaget
    04.09.2018
    30.10.2023

Utvikla stønad frå Størst av alt – trusopplæring i Den norske kyrkja.

Jordvenn - venn med hele skaperverket

Boka handler om hvordan kirken kan legge til rette for at barn og unge får et enda bedre forhold til jorda vår. Her finner du et knippe samlinger og aktiviteter som du kan gjennomføre i eget nærmiljø, uansett hvor i landet du bor. Boken kommer med praktiske eksempler på hvordan menigheter kan ta barn og unge med ut i naturen i trosopplæringen. Les et utdrag fra boken her.

Boken i sin helhet kan kjøpes hos IKO-forlaget.

Det er allerede mange som har gode opplevelser med å flytte trosopplæringen utendørs, og er det vi har kalt Jordvenner. Ved å bli venn med jorden, lukte, kjenne, smake og være til stede, oppdager man at naturen i seg selv er en stor skattkiste. Du kan knytte naturen til bibelske tekster og formidle sentrale ting rundt kristen tro.

IKO-forlaget har opprettet en Facebookgruppe. IKO Jordvenn, der man kan dele erfaringer og opplevelser med Jordvenn-opplegg.

IKO har laget en logo som fritt kan brukes på Jordvenn-opplegg.