Ressursbanken

Ressursbanken er et åpent nettsted med ressurser til bruk for ansatte, frivillige og folkevalgte i Den norske kirke.

21.06.2022

Ressursbanken er et samlested med ressurser, materiell og inspirasjon til ansatte, frivillige og folkevalgte.

Siden inneholder kvalitetssikrede eksempler og veiledninger. Foreløpig inneholder løsningen først og fremst ressurser om trosopplæring, frivillighet, trosopplæring, gudstjenesteliv og diakoni. Utover sommeren og høsten 2022 vil løsningen bli fylt opp med innhold fra andre fagområder.

• Om produktet

Ressursbanken er en nasjonal side, laget med Optimizley (Episerver). Ressursbanken ble opprinnelig laget til å dele ressurser knyttet til arbeidet med trosopplæring, men er nå utvidet til å gjelde de fleste av kirkens fagfelt og arbeidsområder.

Det er ulike seksjoner og avdelinger i Kirkerådets sekretaritat som er ansvarlig for å kvalitetssikre og publisere ressurser. Kommunikasjonsdirektør er systemeier og ansvarlig redaktør.

Utvikling og forbedring

Ressursbanken kommer til å få nytt design og noen nye funksjoner i løpet av høsten 2023. Dette inkluderer forbedring av søkemotoren, og egne sider for hvert fagområde. Det vil også bli publisert nyheter til ansatte på Ressursbanken.

• Brukerstøtte

Forslag, feilmeldinger og feil meldes til produkteier, som du finner nederst på siden.

Tilgang

Ressursbanken ligger åpent på internett på ressursbanken.no. Det kreves ingen innlogging for å bruke siden.

Kontakt

Produkteier har daglig oppfølgingsansvar for løsningen. Har du innspill eller ønsker om forbedringer? Ta kontakt med produkteier - se kontaktinformasjon nederst på denne siden.

• Sandra Nyland Forstrønen
    Sandra Nyland Forstrønen Produkteier kirken.no og skjerikirken.no sn994@kirken.no