Foto: bibel.no

Kristuskransen

Ressurser til bruk av kristuskransen for ulike aldersgrupper

6-8, 9-12, 13-15, 16-18
    Søndagsskolen Norge m.fl.
    09.12.2019

Kristuskransen

Kristuskransen brukes av mange menigheter sammen med barn og ungdom. Det finnes mye litteratur og en del opplegg til bruk av Kristuskransen. Velg ulike opplegg i menyen.

Kristuskransen kan for eksempel bestilles hos hobbyassistenten.no.

• For barn og tweens

Kristuskransen - Søndagsskolen

Søndagsskolen Norge har laget egne ressurser til bruk i Søndagsskolen. Disse kan gjerne brukes i andre grupper og i breddetiltak. Kristuskransen passer fint til bruk under Lys våken.

Lydfiler: Du er evig

• For konfirmanter

Kristuskransen for konfirmanter

Bruk Egon Askivk sin bok: Kristuskransen for konfirmanter

Dette er ei bok med opplegg knytt til Skatten og perlene. Her finn du ein introduksjon til kvar perle, symbolhandlingar og aktivitetar knytte til dei ulike perlene, til bruk i konfirmantundervisninga og anna ungdomsarbeid. Kristuskransen er ein bøne- og meditasjonskrans som gjev hjelp til å leva nær Gud og menneske.

• Pilegrimsvandring

Pilegrimsvandring for ungdom med kristuskransen

Laget av konfirmandcenter.dk og varer ca 1 time. Der skal konfirmantene gå i stillhet og stoppe opp for å få forklart alle perlene i Kristuskransen.

Last ned opplegget her: Pilegrimsvandring med kristuskransen