Hvor får jeg tak i..?

Foto: rawpixel.com

Hvor får jeg tak i..?

Materiell, bilder, kostymer og utstyr til trosopplæringen

3-5, 6-8, 9-12, 13-15, 16-18
    Forskjellige
    11.07.2014

Materiell til trosopplæringen

Her finner du oversikt over ulike nettbutikker og leverandører som leverer forskjellig utstyr og materiell til bruk i trosopplæringen. Har du funnet en spennende nettbutikk eller leverandør? Send oss en e-post med tips, så andre kan få samme glede.

Ansiktsmaling

Økologisk og hudvennlig ansiktsmaling fra LYRA (fargeblyanter) som er veldig lett å bruke får man f.eks. her:

Ballonger

• theballooncompany.com: Gode, miljøvennlige ballonger, leverer også helium, ferdig fylte ballonger, ballonger med logo og mye mer.

Bilder

• Den norske kirkes offisielle bildebank finner du på design.kirken.no. Her er bilder til fri bruk av menigheter i Den norske kirke. Se mer om innlogging i fanen "bilder".
    • Ferdige ppt, bilder og tekst på engelsk: sermons4kids.com
    • Bibelen i lego: thebrickbible.com (gå til thebricktestament)
    • Veldig kule (!) bilder: combib.de (gå til Kinderbibel og så til Die coolste Kinderbibel)
    • Impulsbilder, bilder til samtale, refleksjon og meditasjon: rpi-loccum.de/material/impulsbilder
    • Bilder med fri bruk (uten lisens). Pixabay.com og pexels.com
    • På nettsiden freebibelimages.org finnes det mange bilder og illustrasjoner til fritt bruk. Man kan søke etter både enkeltpersoner, bibeltekster og ut i fra tema.

Buttons, klistermerker og navneskilt

• button.no: Kirkens bymisjon leverer klistermerker, navneskilt og buttons. Også mulig å bestille egen buttonsmaskin.

Dukker

• Hånddukker og bevegelige kosedyr, Bl.a. Folkmanis hånddukker: puppetu.com

Fest!

Fargelegging:

Fortellingsmateriell

• Bibelske figurer, tøy og mye mer: junge-gemeinde.de Her får man også tak i Kamishibai, som er et lite fortellingsteater, der man setter inn bilder/bakgrunner og forteller historien.
    • rpa-verlag.de selger mye forskjellig utstyr til formidling: figurer, kurver, tøy, himmelmatter osv.

Hobbymateriell og utstyr

Kostymer

Spesialpedagogisk materiell

Puslespill

• Små puslespill til utdeling for småbarn og kjempepuslespill, 94,-/stk ved bestilling av 50-100, 84,-/ved bestilling av flere.
    • Kjempepuslespill ca 600 USD + MVA. Ved interesse ta kontakt med Ole Rødeseike på e-post. (Tips fra Heimdal prosti.)

Uteleker

• Balansemotoriske treningsrekvisitter, sjonglering, idrettsutstyr og mye mer: tress.no

Bruk Den norske kirkes bildearkiv

I design.kirken.no kan du finne profilelementer, bilder og maler som kan brukes fritt i Den norske kirke. → Klikk her for å komme til design.kirken.no.

I bildearkivet finner du hundrevis av bilder av kirkelige handlinger, høytider, diakoni, frivillighet, gudstjenester og mye mer fra Den norske kirke. Alle bildene har gyldig samtykke for bruk i Den norske kirke → Direktelenke til bildearkivet her (krever innlogging)

Slik logger du inn på design.kirken.no

Logg inn her. Trykk på den røde knappen om du har @kirken.no/@kyrkja.no-e-post. Trykk på Trykk her for å logge inn med en annen e-post om din e-postadresse ikke slutter på @kirken.no/@kyrkja.no.

• Brosjyremaler

Bruk Den norske kirkes malverktøy

På design.kirken.no finner du også maler til trykk, digitale flater og administrasjon. Her finnes et eget malverktøy hvor du enkelt kan designe plakater, brosjyrer og bilder til poster i sosiale medier rett i nettleseren. Du finner også nedlastbare maler til både avanserte InDesign-filer og enkle Word/Powerpoint-maler → Direktelenke til maler her (nedlastbare maler tilgjengelig uten innlogging, logg inn for å bruke malverktøy)

Slik logger du inn på design.kirken.no