Webinar: Ukraina - Hva kan trossamfunn og organisasjoner bidra med? Del 2

Illustrasjonsfoto: Michal Iis/unsplash.com

Webinar: Ukraina - Hva kan trossamfunn og organisasjoner bidra med? Del 2

Opptak fra 19. mai. Dessverre uten tegnspråktolk.

En time
    Kirkerådet
    01.04.2022
    27.06.2022

Dette webinaret er en oppfølging av webinaret fra 4. april som du kan se her. Du vil få utbytte av dette webinaret selv om du ikke fikk med deg forrige.

Tusenvis av ukrainske flykninger er nå bosatt i kommuner over hele landet, og trossamfunn og organisasjoner engasjerer seg.

I dette webinaret utdyper vi hva som er kirkenes rolle og hvordan trossamfunn og frivillige organisasjoner kan bidra til å skape et godt møte med Norge og lokalsamfunnet for de som kommer hit som flyktninger.

Du vil blant annet få høre mer om følgende:

• Hvordan møte flyktninger i sorg og krise- som menighet, organisasjon og medmenneske?
    • Nye eksempler på hva som skjer i regi av menigheter og organisasjoner
    • Flere råd og tips til hvordan din menighet eller lokalforening kan bidra
    • Flere råd, tips og eksempler fra lokalt samarbeid med kommune og andre frivillige aktører

Målgruppe: Webinaret er for alle som har en rolle i menighet eller organisasjon - ansatt, frivillig og/eller råds-/styremedlem - og som ønsker å engasjere seg i arbeidet med å gjøre livet best mulig for flyktningene.

Ukrainske flyktinger og menighetene 19mai Redigert (1) from Den norske kirke on Vimeo.