Webinar: Lokalkirker i solidaritet

Korona-hverdagen preger ikke bare norske menigheter og lokalsamfunn, men kirker i mange land. I dette webinaret får vi noen innblikk i situasjonen i kirker i Europa. Opptak fra 25. mars 2021.

1 time
    Kirkerådet
    16.06.2021
    16.06.2021

Korona-hverdagen preger ikke bare norske menigheter og lokalsamfunn, men kirker i mange land. I dette webinaret får vi noen innblikk i situasjonen i kirker i Europa, og møter generalsekretær i Konferansen av Europeiske Kirker, Jørgen Skov Sørensen. Vi hører også fra Kathryn Lohre fra vår søsterkirke ELCA i USA, om både krevende politiske måneder og en korona-situasjon nærmest ut av kontroll. Og vi snakker med Chandran Paul Martin i Chennai i India om krevende tider for kirkeliv og folk i India.

Et viktig perspektiv i samtalene med disse, blir også hvordan vi som lokalkirker i Norge kan være i solidaritet med søsterkirker i andre land. Det er åpent for spørsmål og kommentarer underveis.

Webinaret vil skje delvis på engelsk og ledes av Berit Hagen Agøy, internasjonal direktør i Kirkerådet.