Foto: Britt Mari Omsland Zakariassen

Berg menighet
    25.06.2013

Skattekista

Skattekisten inneholder mye spennende. Der ligger det elementer som er knyttet til dagens bibelhistorie. Barna får etterpå løse noen spørsmål/gåter/aktiviteter i form av poster eller brev, som er knyttet til dagens tekst.

Samling 1
    Forskjellige elementer som jeg-perlen (fra Kristuskransen), et kart og et brev, lærer barna om hvor høyt Gud elsker oss, og at hver av oss er unike. Brevene inneholder gåter som til slutt formidler ordene: veien, sannheten og livet.

På forhånd er det satt opp en tavle (like ved Jesus..) med snakkebobler hvor svarene på gåtene skal skrives inn i. Det synges også en sang innledingsvis «Det er så bra», og en sang på slutten «Jeg er trygg hos deg».

Samling 2
    Pinsen er hovedtema i denne samlingen. Paulus forteller om når den hellige ånd kom over menneskene og disiplene begynte å tale i tunger. Når den hellige ånd ble sendt kunne den være mange steder på en gang, i motsetning til Jesus som var et menneske og derfor bare kunne være på et sted.

Avsluttningsvis er det noen poster barna kan gjøre, med spørsmål og noen aktiviteter. Det synge et par sanger i begynnelsen av samlingen «Det er så bra», og «Om jeg er liten eller stor».

Last ned vedlegg: