Foto: Døves menighet Stavanger

Døveprostiet
    28.02.2018

Skattejakten

Dette er et fleksibelt undervisningsopplegg med to samlinger, som kan brukes på ulike måter – som bibeltime, på leir eller i barneklubben.

Samlingene tar utgangspunkt i 2 fortellinger – Josef og brødrene hans, og den bortkomne sønnen. Opplegget er livsnært, visuelt og levende, og inneholder aktiviteter, samtale og interaksjon med barna.

Vedlagt finner du kjøreplan for samlingene, som inneholder bl.a. lystenning, aktivitet, bibelfortelling, bibelvandring og kreativ utforming.

Opplegget er utviklet spesielt med tanke på hørselshemmede og døve barn. Fokuset på bruk av de forskjellige sansene for å forstå bibelfortellingene, gjør det derfor brukervennlig i vanlig trosopplæring. Det kan tilpasses noe, og dermed også brukes i møte med yngre barn.

Disse to samlingene er et utdrag fra boka «Skattejakten», utgitt på Verbum forlag. Her finner du 24 slike samlinger, samt deltakerhefte. Opplegget er utgått fra forlaget, og ikke mulig å få tak i derfra.

Last ned vedlegget her

• Bilder