Vår grønne menighet – uttrykk for tro eller salderingspost i  menighetsarbeidet?

Vår grønne menighet – uttrykk for tro eller salderingspost i menighetsarbeidet?

Opptak fra webinar 26. januar 2023.

• Varighet
    1 time
    Kirkerådet
    31.01.2023
    02.02.2023

Se webinaret her:

Gjennom mange år har konseptet Vår grønne menighet vært en viktig bærebjelke i kirkas engasjement for klima, miljø og bærekraft. Men hvordan fungerer dette konseptet i praksis? Fungerer det etter hensikten eller er det viktige endringer som bør gjøres? Dette har Carsten Schuerhoff, forsker ved KIFO undersøkt gjennom spørreundersøkelse og intervjuer av mennesker som jobber med grønne menigheter. Det blir et par responser på funnene fra forskningen, og det blir også mulighet til kommentarer og spørsmål.

Forskningsprosjektet og innspillene på webinaret vil bidra til en videreutvikling av kirkens arbeid med vern om skaperverket i menigheter i Den norske kirke. Derfor er din deltakelse også viktig!

Arrangør: Avdeling for kirkefag og økumenikk, Kirkerådet