Bruk gjenbruksbutikkene!

Kanskje den enkleste måten å ta bærekraftige valg på når man trenger saker og ting

Bruk gjenbruksbutikkene!
Publisert 16. oktober 2024
Oppdatert 16.10.2024

Gjenbruksbutikker ligger strødd utover det langstrakte land. Mange av kirkens medlemmer er aktive frivillige i NMS' og Normisjons gjenbruksbutikker. Har du kikket i din lokale gjenbruksbutikk?

Trenger man noe nytt, anbefaler vi å sjekke ut den lokale gjenbruksbutikken først. Ikke bare er det bærekraftig å kjøpe brukt, det er også gøy å gå på skattejakt etter gamle, fine ting. Ikke minst er det ofte mye billigere enn å kjøpe noe nyprodusert, og det varer lenge fordi det har god kvalitet.

Vi utfordrer deg til å ta et bærekraftig valg neste gang du skal handle noe. Kanskje finner du noe enda bedre enn du hadde tenkt?