Kirketegn

Kirketegn for alle er en del av Døvekirkens materiellutvikling på tegnspråk.

9-12, 13-15, 16-18
    Døvekirken i Oslo
    08.06.2020
    14.06.2024

Kirketegn for alle passer for alle som jobber med trosopplæring i Den norske kirke og som ønsker å bruke tegnspråk inn i møte med barn og unge. Det kan brukes som et supplement til opplæringen eller i møte med døve og hørselshemmede.

Kirketegn for alle består av:

• Gratis app som kan lastes ned av alle. Appen heter Kirketegn.
    • Nettsiden Kirketegn
    • På instagram kan du følge kontoen Kirketegn. Her kom det et nytt tegn hver dag.
    • A4 plakat av håndalfabet med kirketegn, qr-koder som viser filmklipp av tegnet
    • A1 plakat av håndalfabet med kirketegn, qr-koder som viser filmklipp av tegnet
    • Liten brosjyre med håndalfabet med kirketegn med qr-koder som viser filmklipp av tegnet

I tillegg til dette selger Døvekirken:

• Kirketegnhefte som inneholder fader vår, 5 tegnsbønnen, bibelsitater, innstiftelsesordnene, velsignelse. Heftet innholder tegnillustrasjoner og qr-koder som viser filmklipp av teksten.
    • Store håndalfabet plakat

Når QR-kodene i heftet skannes, vil de vise et filmklipp på tegnspråk. Her vises tegnets bevegelse, ansiktuttrykk, mimikk og blikkretning. Klippene er utformet slik at du kan se på bildene og klippet samtidig.

Ønsker du å kjøpe Kirketegn?
    Ta kontakt med Trosopplæringskoordinator, Marianne Kolvik.
    Mail adresse: mk684@kirken.no
    Sms: 99 34 95 31

• Ressurser

Utviklet med støtte fra Størst av alt – trosopplæring i Den norske kirke.

Døvekirken i Oslo har utviklet en YouTube kanal, hvor det ukentlig vil komme videoer med blant annet utfordringer, andakter og aktiviteter organisert etter kirkeårets høytider og dager.

Alle episodene er tekstet, så husk å bruk innstillingen om du ønsker det.

For å komme til YouTube kanalen Kirketegn følg denne linken og følg med på episodene som kommer.