Å være kirke i lokalsamfunnet

Opptak av webinar 22. oktober om en relevant, engasjert og dristig diakoni for framtida.

voksne/familie
  • Starter
    22.10.2020 Kl. 00.53
    18.09.2023
    02.10.2023

Trenger du en oppfriskning av din diakonale forståelse? Er relasjonsarbeid en viktig del av jobben din? Banker hjertet ditt litt ekstra for diakoni? Vil du bli inspirert til å våge noe nytt? Da er dette webinaret noe for deg. Bli med og ta kirkens omsorgsarbeid inn i en ny tid!

I webinaret møter du avdelingsdirektør i Kirkerådet, Jan Christian Kielland, som vil snakke om å være kirke i samfunnet. Vetle Karlsen Eide, diakonirådgiver i Bjørgvin og Astri Olga Tretterud, diakonirådgiver i Tunsberg har begge bred erfaring med diakonalt planarbeid lokalt og regionalt. Sammen med diakonirådgiver i Kirkerådet, Sigrid Flaata, vil de dele av sin erfaring. Vi snakker om hva diakoni er, går gjennom siste nytt i revidert utgave av Plan for diakoni i Den norske kirke og ser på hvordan du kan anvende dette i ditt arbeid. Vi legger opp til at du kan delta aktivt på chat ved å stille dere spørsmål underveis i webinaret.

Presentasjoner fra webinaret - bruk dem gjerne i ditt eget arbeid!

Besøk også

Hør og se sangen "Gud du sender ditt regn":

• Tekst: Ingrid Brækken Melve
    • Melodi: Solveig Spilling Bakkevig