Sorg, handling, håp – når skaperverket trues

Opptak fra 10. juni 2021

• Starter
    10.06.2021 Kl. 09.00
  • Varighet
    60 minutter
    Kirkerådet
    18.09.2023
    18.09.2023

Mange bærer på uro og en sorgfull kjærlighet til kloden. Hva betyr et klima i endring og forringet natur for kirkens grønne engasjement? Hvordan henger sorgen, handling og håp sammen? Webinaret tematiserer dette, og gir samtidig inspirerende eksempler fra forskjellige deler av landet som viser hvordan menigheter deltar i kirkens grønne arbeid, ikke minst sammen med barn og ungdom: Handling gir håp!

I webinaret hører dere en samtale om sorg, handling og håp mellom Solveig Egeland, initiativtaker til Håpets katedral, og Sindre Skeie, forfatter av boken "Lysninger".

I tillegg snakket Per Ivar Våje og Hans-Jürgen Schorre om blant annet historien siden Kirkemøte 1996 behandlet saken "Forbruk og rettferd"

Se opptak her

Se også eget undermenypunkt med lenker til ressurser det ble referert til i webinaret.