Innføring i Teams: Digitale drop-in-møter
Dette er en åpen webinar-rekke for å gi ansatte i Den norske kirke en grunnleggende innføring i Teams. Webinar-rekken består av fire deler, hver med et overordnet tema.
-
Laget av
Kirkerådet -
Publisert
18.04.2023 -
Oppdatert
26.06.2024
-
Beskrivelse
I første halvdel av hvert møte vil vi presentere noen tips som er knyttet til temaet i webinar-overskriften. Siste del av møtet gjør vi så godt vi kan for å besvare små og store spørsmål dere sender inn i chaten underveis.
Vi legger opp til en uformell tone, og oppfordrer ansatte til å delta sammen med kollegaer på sin arbeidsplass. Da kan dere sammen stille spørsmål dere lurer på, eller gi innspill til kurs og opplæringsmateriell dere ønsker dere.
Det gjøres ikke opptak av disse webinarene, men vi vil gjøre vårt beste for å tilgjengeliggjøre innholdet og tipsene som gjennomgås på andre måter, som via kurs i læringsplattformen.
Deltakere kan stille spørsmål i møtechat, og vises ikke med bilde/lyd i møtet.
Drop-in i mai:
1) Innføring i Teams, del 1 av 4: Struktur i Teams-rom
dato: onsdag 3.mai kl.14.00-14.45
Meld deg på her2) Innføring i Teams, del 2 av 4: Samhandling og oversikt i Teams
dato: onsdag 10.mai kl.14.00-14.45
Meld deg på her3) Innføring i Teams, del 3 av 4: Filer - dokumenthåndtering
dato: onsdag 24.mai kl.14.00-14.45
Meld deg på her4) Innføring i Teams, del 4 av 4: Noen fallgruver og hvordan unngå dem
dato: onsdag 31.mai kl.14.00-14.45
Meld deg på herDrop-in i juni:
OBS: Ingen drop-in onsdag 14.juni!
1) Innføring i Teams, del 1 av 4: Struktur i Teams-rom
dato: onsdag 7.juni kl.14.00-14.45
Meld deg på her2) Innføring i Teams, del 2 av 4: Samhandling og oversikt i Teams
dato: onsdag 21.juni kl.14.00-14.45
Meld deg på her3) Innføring i Teams, del 3 av 4: Filer - dokumenthåndtering
dato: onsdag 28.juni kl.14.00-14.45
Meld deg på her -
Presentasjoner fra Drop-in
Nedenfor finner du presentasjonene fra drop-in-møtene i pdf-format. I drop-in er det også en del praktiske gjennomganger i Teams, som ikke er del av disse pdf-ene.
Drop-in del 1_Struktur i Teams-rom.pdf
Drop-in del 1_Struktur i Teams-rom (og mer om medlemmer og tilganger).pdf
Drop-in del 2_Samhandling og oversikt i Teams.pdf
Drop-in del 2 (Samhandling og oversikt i Teams_pluss litt om Filer).pdf
Drop-in del 3_Filer og dokumenthåndtering i Teams.pdf
Drop-in del 3 Filer og dokumenthåndtering i Teams (28.juni 2023).pdf*
Drop-in del 4_Noen fallgruver og hvordan unngå dem.pdf
* Drop-in 28. juni ble dessverre avbrutt fordi det oppstod en feil som hindret deltakere i å koble seg på møtet. Vi sender ut en ny invitasjon i august.
Kontaktpersoner
Relaterte ressurser
-
Teams og andre verktøy i Microsoft 365
På denne siden finner du lenker til korte kurs som viser hvordan du kan bruke Teams, Outlook, Word og de andre verktøyene i Microsoft 365 til å samarbeide mer effektivt og sikkert i hverdagen. Kursene ligger som e-læringskurs på Den norske kirkes læringsplattform, og via lenkene nedenfor kan du se kursene selv om du ikke har tilgang til læringsplattformen.
-
Hvordan legge til gjestebruker på kirkens Teams
Hvordan går du frem for å legge til brukere fra andre organisasjoner i kirkens Teams-rom? Og hva må den inviterte gjøre for å få tilgang? Her finner du veiledning.
-
Kirkens lokale skrivebord
Kirkens lokale skrivebord er en felles arbeidsflate som samler kirkens ansatte. Løsningen gjør at ansatte trygt og enkelt får tilgang til flere av kirkens digitale fellesløsninger – både de vi har i dag, og de som kommer i fremtiden.
-
Ta i bruk Kirkens lokale skrivebord
Skal ditt fellesråd over på Kirkens lokale skrivebord? Slik håndterer du overgangen.
-
Intranett
På kirkens intranett finner du nyheter, snarveier til digitale verktøy og administrativ informasjon for ansatte i rettssubjektet Den norske kirke (f.eks. prester og proster). Kirkens intranett gir også fellesråd mulighet for å legge ut nyheter, ofte brukte snarveier og oppslagsinformasjon til sine ansatte.