Hører du mitt hjerte?

3-5, 6-8, 9-12
    KFUK-KFUM
    17.02.2022

Hjertet vårt følger med oss alle dager. Det dunker som en tromme, gir oss liv og er et symbol på følelsene våre. Når vi føler noe sterkt, sier vi at vi kjenner det i hjertet. Det kan dunke hardt, det kan dunke sakte eller kjempefort!

«Hører du mitt hjerte?» er en samling sanger som selv de minste barna kan være med på, skrevet av Mari Tesdal Hinze og Marthe Haaland Wang. Tekstene er varierte og tar for seg ulike sider ved å være et helt menneske med ånd, sjel og kropp. Vi forstår mennesket som skapt til å leve i tro og tillit til Gud, med tanker, følelser, kreativitet og engasjement, fysiske og biologiske behov, lengsler og muligheter. Her finner du sanger om hvile, om hendene våre, om rare ting og om hjertet vårt som følger oss gjennom hele livet.

Melodiene er enkle og pedagogisk lagt opp for å være lette å ta i bruk og bidra til å utvikle barns musikalitet. Sangene åpner opp for refleksjon og inviterer til samtale med barna. Vi håper og tror sangene vil bidra til å utløse sangglede, undring, følelser og bevegelse i gudstjenester, i barnehagen, i koret, på fanget, på leir eller andre sammenhenger der barn synger.

Vi har laget sangkort med illustrasjoner til hver sang. På hvert sangkort finner du en QR-kode. Koden kan scannes og gir tilgang til digitalt ressursmateriell med video, lydfiler, bevegelser, aktiviteter, bibelsteder, spørsmål til samtale m.m.

• Bestill ressurser

I KFUK-KFUM sin nettbutikk kan du bestille noteheftet med sangene til "Hører du mitt hjerte"

Du kan også bestille sangkort med alle sangene. Dette er 11 sanger med bilder og tekster som omhandler følelser, tro og vennskap. Passer til bruk i hjemmet, i barnehagen som trosopplæring i kirken, i barnekoret eller på søndagsskolen.

For å bestille sangkortene eller noteheftet trykk på denne lenken

eller gå til https://triangelbutikken.no

• Smakebiter

Ved å gå inn på lenkene kan du få smakebiter av innholdet i sangkortene.

Ved å trykke her kommer du til sangen High Five og kan få innspillingen av sangen.

Og her kommer du til sangen Hjertet følger med og innspilling av sangen