Webinar: Rom for kultur

Kirkerådet
    22.02.2023
    22.02.2023

Daglig leder i Kulturalliansen Marianne Ween innledet om krav til gode lokaler for øvelse og fremføring. På bakgrunn av deres rapport Rom for kultur, kartlegging av kulturlokaler i 25 kommuner sa hun noe om ståa i Den norske kirke.

Fung. daglig leder i Kulturrom Kjetil Wevling utfylte dette bildet og snakket om deres tilskuddsordninger for utbedring av kulturlokaler og premissene for å kunne søke på dem.

Akustikkrådgiver i Norsk musikkråd Eirik Sæther snakket om hvordan de kan bidra med akustikkmåling og anbefale utbedringer designet for bruken av rommet.

Så ble det samtale, ledet av kulturrådgiver i Kirkerådet Turid S. Myrholt, mellom disse tre og webinardeltagerne om hvordan Den norske kirke kan bli en enda bedre arena for lokalt kunst- og kulturliv.