Dåpsklubben Tripp Trapp - Trosopplæring i hjemmet

En bokklubb med helhetlig trosopplæring, for barn fra 0 til 15 år. Gir konkret og praktisk støtte til trosopplæring i hjemmet.

0-2, 3-5, 6-8, 9-12, 13-15
    IKO Kirkelig Pedagogisk senter
    25.11.2022
    22.09.2023

Dåpsklubben Tripp Trapp er en bokklubb som gir helhetlig og sammenhengede trosopplæring for barn fra 0-15 år. Det sendes ut 3 pakker i året - rett hjem til barnet.

Gjennom bøker, spill, leker og musikk møter barnet bibelfortellinger, høytider, følelser og verdier, de store spørsmåle i livet, bønn, tro og kirke.

Dåpsklubben Tripp Trapp kan blant annet:

• Gi faddere hjelp til fadderoppdraget.
    • Gi foreldre praktisk støtte til trosopplæring i hjemmet.
    • Hjelpe besteforeldre å formidle tro og kristendommen til barnebarna.

Menigheten kan:

• gi informasjon til foreldre, faddere og besteforeldre - ved dåpssamtale, babysang og andre trosopplæringstiltak.
    • selv gi medlemskap til barna i perioder det er vanskelig å nå alle barn med andre trosopplæringstiltak (trykk her for å lese mere om Menighetstripptapp).
    • sette "gi brosjyre og informasjon om Dåpsklubben Tripp Trapp" inn i den lokale trosopplæringsplanen.

Klubben har en åpen og inkluderende tilnærming til kristendom og tro. Den er systematisk oppbygget, med disse seks kategoriene:

• Bibel
    • Høytider og merkedager
    • Tro i praksis
    • Kirke, gudstjeneste og kirkelige handlinger
    • Etikk, verdier, livet
    • Kultur og tradisjon

Barna kan meldes inn ved en hvilken som helst alder. Det er ikke nødvendig å være døpt for å være med i klubben.

Trykk her for mer informasjon om klubben.

Trykk her for infomasjonsmatriell til utdeling.

Trykk her for mer praktisk informasjon om hvordan det fungerer.