Giving Tuesday

Giving Tuesday med tweens og tenåringer i menighet

9-12, 13-15, 16-18
    NMS og NMSU
    27.10.2021
    22.09.2023

NMS og NMSU har laget ressurser for tweens (9-12 år) og konfirmanter/ungdommer (13-18 år) til menigheter som vil markere Giving Tuesday (30. november).

HVA VIL DU DELE I ÅR?

Giving Tuesday er årets beste anledning til å snakke med tweens og tenåringer om misjon. Som en motpol til dager som Black Friday og Cyber Monday hjelper Giving Tuesday oss til å huske på å dele og å rette blikket utover. I år er Giving Tuesday 30. november og vi i NMS og NMSU utforsker hva det vil si å dele TRO, TID, TING og TALENT.

For å gjøre det enklere for dere å markere Giving Tuesday med tweens, konfirmanter eller ungdommer i menigheten har vi også i år utviklet materiell med blant annet andakter, videoer, samtaleopplegg og aktiviteter. Oppleggene passer å bruke på f.eks. Lys Våken, i tweensklubben, som konfirmantundervisning eller med ungdomslederne. Ressursene er gratis og kan fint brukes også om dere ønsker å samle inn penger til en annen organisasjon enn NMS, for eksempel til menighetens misjonsavtale. Dere står fritt til å bruke de elementene dere ønsker, det er ikke meningen at man skal gjennomføre alt, men plukke ut og tilrettelegge slik det passer dere.

Vi samarbeider med kjente norske YouTubere og influensere som er med i de digitale ressursene våre. Influenserne vi samarbeider med i år er Kristine Bremnes, Christoffer Mathisen (Kattekryp) og Magnus Waaler. Disse legger også ut innlegg på sine egne sosiale medier og har sine egne Giving Tuesday-innsamling på spleis.no. Lykke til med å markere Giving Tuesday i deres menighet! Les mer om årets Giving Tuesday her.