Grill en kristen - skole

Bilde: Laget

Grill en kristen - skole

Å stille spørsmål om kristen tro til kristne

13-15, 16-18
    Laget og Damaris
    03.04.2022
    22.09.2023

Utviklet med støtte fra Kirkerådet

"Grill en kristen" er et konsept utviklet av Laget NKSS.  Ungdomsskoler og videregående skoler kan invitere kristne personer slik at elevene får mulighet til å stille akkurat de spørsmålene de vil om å være kristen.

For mer informasjon se Grill en kristen.no

Her kan du også bestille bøkene:

Grill en kristen - Svar på 20 vanskelige spørsmål

Gjennom 20 kapitler forsøker 20 ulike personer å svare på vanskelige problemstillinger knyttet til kristen tro.

Grill en kristen - Om Bibelen

Å tro betyr ikke at du må slutte å stille spørsmål. I denne oppfølgeren av bestselgeren "Grill en kristen: Svar på 20 vanskelige spørsmål" er Bibelens relevans, troverdighet og moral satt i fokus.

Podcast: Skolelaget

Skolelaget er en podcast om tro utviklet av Laget. I to sesonger veksler podcasten mellom konseptet "Grill en kristen" og "Oppmøte", hvor førstnevnte tar for seg livets store spørsmål og sistnevnte fokuserer på tro i hverdagen med et skoleperspektiv. Jon Romuld Håversen og Hans Christian Bergsjø er programledere for "Grill en kristen", Sara Louise Emmerhoff og Kristine Helgheim er programledere for "Oppmøte".