Leirarbeid

Fire webinarer om leir fra planlegging til gjennomføring. Her går vi inn på temaer som organisering og samarbeid, juridisk og økonomisk ansvar, arbeidstid, og erfaringer med inkludering i ulike typer leir.

• Starter
    23.03.2023 Kl. 09.00
  • Varighet
    240 minutter (fire deler)
    20.09.2023
    05.12.2023

Mange menigheter har erfaring med leirarbeid for ulike aldersgrupper. Leir er en egnet arena for å bygge kristne fellesskap og dele tro, og det kan bidra til å styrke eller starte et barne- og ungdomsarbeid i menigheten.

Hvordan kan flere barn og ungdom få leirerfaring? Må man sove borte? Er leir for alle? I Webinar 1, 2 og 3 vil vi se nærmere på rammer og regler for gjennomføring av trygge og forsvarlige leirer. I det fjerde webinaret vil menigheter og organisasjoner dele erfaringer med bl.a. ulike type leirer, rekruttering til leir og samarbeidet om leir.

Webinarene finner du under.

• Webinar 1: Å rigge leir - fra ide til konsept

Å rigge leir! Fra ide til konsept.

Organisering, gjennomføring og evaluering. Prosjektledelse og arbeidsledelse på leir.

Powepointen fra webinaret

• Webinar 2: Hvem har ansvar for hva?

Trygg leir! Hvem har ansvar for hva?

Juridisk og økonomisk ansvar, ROS-analyse, HMS, politiattest, varsling m.m.

Powerpoint fra webinaret

• Webinar 3: Forsvarlig leir for alle

Forsvarlig leir for alle!

Arbeidstid, oppgavefordeling og ansvar for ansatte, ungdomsledere og voksenledere.

Powerpoint fra webinaret.

• Webinar 4: Erfaringer med ulike typer leir

Bli med på leir!

Erfaringer med ulike typer leirer, rekruttering til leir og samarbeid om leir.

Bli med på leir!

Powerpoint fra webinaret