Misjon og rettferdig fordeling

Foto: Kristine Hørgård Unsmo

Misjon og rettferdig fordeling

En vandring i skaperverket om misjon, skaperverket, grønn menighet og rettferdig fordeling

9-12, 13-15
    Klæbu menighet
    13.02.2020

Misjon, rettferdig fordeling og grønn menighet

Dette undervisningsopplegget er utarbeidet for konfirmanter, men det er også blitt gjennomført med barn i alderen 9-12 år! Prosjektet kan lett tilpasses, slik at det kan gjennomføres på ønsket målgruppe.

Opplegget kan brukes i sin helhet, men det er også mulig å kun bruke enkelte «dager» eller tema.

Prosjektet er laget for å gjennomføres utendørs i form av en natursti. På den måten skjer det i skaperverket, og en kan lettere relatere deg til det gjennomgående temaet. Deltakerene går gjennom en "løype" og gjennomfører ulike poster underveis - poster som innbyr til aktivitet og til refleksjon.

Utgangspunktet er skapelsesberetningen i 1 Mos 1. Under hver «dag» eller tema på naturstien er det en aktivitet. Etter å ha gjennomført prosjektet, kan en bruke noe av det en har lært og erfart på en gudstjeneste.

Opplegget deler historier fra Kambodsja, der Klæbu menighet har sitt misjonsprosjekt gjennom Misjonsalliansen.

Last ned Beskrivelse av opplegget her

Last ned vedlegg til opplegget her: