Illustrasjonsbilde

Hvem banker?

Syngespill for barn om reformasjonen

6-8, 9-12
    Tore Thomassen
    21.02.2017

Hvem banker?

Hvem banker er et trosopplæringsprosjekt beregnet for barn i 1.-7. klasse. Prosjektet setter fokus på livsmot og tro – i arven etter reformasjonen. Forestillingen går inn i Luthers samtid og speiler hendelser og utfordringer.

Målet for prosjektet er menigheter samarbeider med Tore T om å gjennomføre forestillingene. Det kan være det lokale barnekoret eller et prosjektkor. opplegget strekker seg over ti øvelser pluss fremføring. Det er også lagt opp til samtaletid på øvelsene, hvor arven fra reformasjonen belyses.

Ressursmateriell til syngespillet Hvem banker?

På prosjektets egen nettside finner du mer info om prosjektet og noter, tekster og pedagogisk materiell. Noter, manus og plan for øvelser finner du også under fanen ressursmateriell i denne ressursen.

Kontakt Tore Thomassen per e-post for å avtale tidspunkt for eventuell forestilling og honorar.