Døvekirken - for alle

Kirkerådet og Døvekirken
    28.02.2024
    14.06.2024

Døvekirken er det tegnspråklige tilbudet i Den norske kirke. I dette webinaret hører du om hva det betyr å være døv i dag, hva norsk tegnspråk er og hvem som bruker det. Hvorfor finnes egentlig Døvekirken?

Og – ikke minst – hvordan kan hørende menigheter samarbeide med Døvekirken om tilbud til døve, hørselhemmede og tegnspråklige medlemmer? Hvilket tilbud finnes for barn og unge som bruker tegnspråk? Hvordan bestiller man egentlig en tegnspråktolk? Osv.

Webinaret er simultantolket til talespråk og norsk tegnspråk.

I webinaret møter du Hege Roaldstveit Lønning, kirkefagleder og Linda Berntzen Bhuller, prost i Døvekirken.

Webinarvert er Silke Pahlke, seniorrådgiver i seksjon for diakoni og samfunn i Kirkerådet.

Nettsidene og videre informasjon som nevnes i webinaret finner du i ressursen om Døvekirken.