Ordna eiendom

Ordna eiendom er et gratis digitalt FDV-system for fellesråd i Den norske kirke. Dette er et fullverdig verktøy for forvaltning, drift og vedlikehold (FDV) med funksjonalitet for de fleste behov.

22.09.2022

Alle kirker og gravplasser i Norge er overført fra Kirkebyggdatabasen og ligger allerede inne i Ordna eiendom. Alt av inventar fra Kirkebyggdatabasen er også overført til løsningen, og er den valgte løsningen for videre registrering av inventar.

Fellesråd kan legge inn alle eiendommer, bygg og gravplasser og kan registrere så mange brukere som man trenger. Det er laget en tilpasset anleggsstruktur for alle kirkebygg med ferdige forslag til periodiske rutiner med sjekklister for lovpålagte oppgaver. Mal for brannbok og elbok ligger også klart.

I systemet kan man opprette meldinger internt i organisasjonen, periodiske rutiner med sjekklister for oppgaver som gjentas periodisk, arbeidsordrer for løpende oppgaver, registrere inventar mm. Arbeidsordrer kan utføres via app på mobil eller nettbrett, det samme gjelder inventarregistrering.

Ordna eiendom vil utvides med flere moduler som nøkkelstyring, utleie, renhold, prosjektstyringsverktøy mm. etter hvert.

• Kostnader

Ordna eiendom er gratis å ta i bruk. Etableringen av Ordna eiendom finansieres av KAs kirkebygg- og gravplassbevilgning over statsbudsjettet.

Hvis du lokalt ønsker integrasjoner mot økonomisystem eller arkivsystem, eller overføre data fra et annet FDV-system må dette finansieres lokalt.

• Opplæring

Det er KA som er systemeier og som har produkteier for løsningen. KA inviterer til digitale kurs fremover. Påmelding på KAs kurssider.

• Brukerforum og brukerstøtte

Brukerdokumentasjon ligger i løsningen. Alle fellesråd som er med på løsningen er automatisk medlem i Brukerforum, der det vil bli invitert til møter med jevne mellomrom. I Brukerforum kan man spille inn utviklingsønsker og ta opp aktuelle saker. Det vil ved behov opprettes Brukergrupper som kan være med på utviklingsløp og som kan være referansegrupper for ulike prosjekter.

For support og brukerstøtte sendes e-post til ordnaeiendom@ka.no

Tilgang

For bestilling av tilgang ta kontakt med Martin Stærk, spesialrådgiver i Avdeling for kirkebygg og gravplass på e-post martin.stark@ka.no

Kontakt

Produkteier har daglig oppfølgingsansvar for løsningen. Har du innspill ta kontakt med produkteier - se kontaktinformasjon nederst på denne siden.