
Sak, arkiv og møteløsning
Dnk360 er Den norske kirkes sak- og arkivsystem med tilhørende modul for saksbehandling i råd og utvalg. Tilgang til Dnk360 forutsetter at du benytter Kirkens lokale skrivebord.
-
Publisert
16.08.2022
-
Beskrivelse
Sak, arkiv og møteløsning: Dnk360
Den norske kirkes strategi for 2022-2029 fremhever kirken som «kulturarena og forvalter av kulturarv for alle generasjoner».
Dnk360 går rett inn i dette, og kan enkelt beskrives som Den norske kirkes hukommelse; hva gjør vi, hvem er vi og hvor vil vi?
Denne dokumentasjonen skal bevares for ettertiden; strategiene, organiseringen, personalpolitikken, vedtakene, økonomien, etc. Kirken er en viktig kultur- og historiebærer med stor allmenn interesse; både blant medlemmer, ikke-medlemmer, media, forskere, etc.
Med Dnk360 sørger vi for å sikre sporene etter oss på en slik måte at flere generasjoner fremover kan finne tilbake til og lese dokumentasjonen vår.
-
Kontakt
Kontakt
Produkteier
Trond Vegar Eriksen, te568@kirken.noProdukteier har daglig, operativt oppfølgingsansvar og skal følge opp og lede arbeidet med forvaltning, forbedring og utvikling. Produkteier har ansvar for kontinuerlige feilrettinger og forbedringer innenfor budsjettramme fastsatt av systemeier.
Systemeier
Britt Agnete Enemo, be898@kirken.noSystemeier har ansvar for at produktene oppfyller formålet og gir gevinst. Systemeier har det overordnede ansvaret for at produktene blir tatt i bruk og at opplæring blir gjennomført. Systemeier har en produkteier som sørger for daglig oppfølging.
-
Opplæring
Opplæring
På læringsplattformen kurs.kirken.no finnes det kurs som gir opplæring i Dnk360. Via venstremenyen velger du "Finn kurs" --> "Digitale verktøy og systemer"
Der finner du "Dokumenthåndtering i Dnk360".
Læringsplattformen er fortsatt under utrulling.
-
Tilgang
Tilgang
Dersom ditt fellesråd benytter Dnk360, og kirkevergen har gitt deg tilgang, finner du Dnk360 via et sidepanel i Outlook.
Ønsker du å ta i bruk Dnk360? Ta kontakt med Kristoffer Nerbøvik hos Kirkepartner på kn787@kirkepartner.no
Kontaktpersoner
Relaterte ressurser
-
Kirkens lokale skrivebord
Kirkens lokale skrivebord er en felles arbeidsflate som samler kirkens ansatte. Løsningen gjør at ansatte trygt og enkelt får tilgang til flere av kirkens digitale fellesløsninger – både de vi har i dag, og de som kommer i fremtiden.
-
Alle kan ta kurs i personvern
Nå kan alle ansatte og frivillige i Den norske kirke ta kursene i personvern. Sju moduler er tilgjengelige. Hver modul tar ti minutter og de kan tas hver for seg.
-
Nøkkeltall og statistikk
Statistikk, nøkkeltall og data om Den norske kirke.
-
Kirka vår – samlet plan for arbeidet i soknet
Kirka vår legger grunnlaget for strategisk utvikling av menighetsarbeidet i Den norske kirke.
-
Felles avtale for lønn, personal og regnskap (LPR)
Alle kirkens organisasjonsenheter kan ta i bruk felles LPR-systemer og evt. kjøpe tjenester innen regnskap og lønn.