Organisasjonsinfo og organisasjonssøk

På denne siden finner du veiledning og hjelp knyttet ajourhold av egne organisasjonsopplysninger samt søk i alle organisasjonsopplysninger. Disse veiledningene lå tidligere inne i medlemsregisterets applikasjon, men de er nå flyttet over til Ressursbanken slik at de blir mer tilgjengelige.

26.06.2024
    27.06.2024
  • Ajourhold av organisasjonsopplysninger

Alle sokn og fellesråd er pliktige til å holde sine opplysninger ajour i Enhetsregisteret. For å unngå dobbeltarbeid med ajourhold av opplysninger henter medlemsregisteret kontaktopplysninger fra Enhetsregisteret. Ved adresseendringer (også e-postadresse) eller endringer knyttet til kontaktperson / daglig leder, må dette sendes til Enhetsregisteret via Samordnet registermelding

(Prosti og bispedømmer har ikke lenger selvstendige oppføringer i Enhetsregisteret, så endringer for disse enhetene må sendes til support@kirken.no)

• Organisasjonssøk

I organisasjonssøket kan man søke opp enheter i Den norske kirke

Enheter:

• Bispedømme
    • Prosti
    • Fellesråd
    • Sokn

I søkeresultatet finner du kontaktinformasjon og organisasjonsnummer til enheten.

Hvordan søker jeg?

Du kan enten søke i søkefeltet "Søk etter enhet" eller gjennom å klikke deg gjennom strukturer.

Søk etter enhet

Øverst i vinduet kan du skrive inn den enheten du søker etter i et søkefelt.
    Eksempel: Om du skriver inn Asker i søkefeltet vil du få tre resultater: "Asker kirkelige fellesråd", "Asker sokn", og Asker prosti".

Strukturer

Den norske kirke har to parallelle strukturer som brukes:

• Administrativ struktur: Her kan du finne bispedømmene med tilhørende fellesråd og deres tilhørende sokn.
    • Geistlig struktur: Her kan du finne bispedømmene med tilhørende prosti og deres tilhørende sokn.

Historiske sokn

Organisasjonssøket inneholder også et historisk register over sokn og fellesråd. Endringer i sokn og fellesråd kan påvirke søket du er ute etter. Om du vil finne finne et sokn eller fellesråd fra et bestemt år, kan du søke på det gjennom Velg år-funksjonen.

Kvikkguider

Søk i organisasjon med navn

Søk i organisasjon med organisasjonsnummer

• Anders Backer-Grøndahl Eide