Superhelter

Superhelt i fastetiden. Foto: Kirkene på Askøy

Superhelter

Dagsopplegg for 2. klassinger med tema fra fasteaksjonen.

• Varighet
    Ca. 6 timer (full skoledag)
    Kirkene på Askøy, med støttemateriell fra Kirkens Nødhjelp.

Opplegget er utarbeidet av menigheter på Askøy i Bjørgvin bispedømme. Det er blitt gjennomført i forbindelse med en planleggingsdag i kommunen, slik at alle barn hadde fri fra skolen. Kirkens trosopplærere har vært ansvarlige ledere sammen med en gruppe frivillige.

Invitasjoner er blitt sendt ut på e-post til alle 2. klassinger som man har kontaktinfo til gjennom dåp/trosopplæring.

Tiltaket er knyttet til Kirkens Nødhjelps fasteaksjon og ressurser fra ‘Superhelt i fastetiden’ er tilgjengelig på nettsidene til KN.

Her finner du Kirkens Nødhjelp sine ressurser til Superhelt i fastetiden.

• Planlegging og gjennomføring

Kirken på Askøy utarbeidet i 2024 et arbeidsdokument med agenda for dagen og oversikt over hvilke oppgaver som måtte løses i forkant og underveis. Deres plan for gjennomføring av Superhelt-opplegget kan lett tilpasses færre barn og kortere opplegg ved behov.

SUPERHELT I KIRKEN - Agenda2024.docx

Superhelt i kirken, kommunikasjon med foresatte.docx

Superhelt-diplom.pdf