Oppstandelsen - Miniserie om påsken

Thor Haavik prøver gjennom tre episoder å finne ut om Jesus faktisk stod opp fra de døde.

13-15, 16-18, voksne/familie
  • Varighet
    Ca. 20 minutter per video
    Thor Haavik, Tro og Medier, TV Inter og Den norske kirke
    23.03.2023
    22.09.2023

Påsken med Thor

Hvordan hadde en etterforsker gått frem om han jobbet i Jerusalem for 2000 år siden og et lik hadde forsvunnet? Hvordan kan en ateist og en kristen møtes i undersøkelsen av et havdet mirakel? Er skriftene i det nye testamentet mulig å bruke som historiske kilder? Er det mulig at de hallusinerte, ble lurt av sin egen fantasi? Hva tenker Norges mest kjente rettsmedisiner, kan det være Jesus ikke var død da han ble tatt ned fra korset?

Thor Haavik har i sammerbeid med Tro & Medier og TV Inter, og støttet av Den norske kirke, laget en miniserie i tre deler.

Til episodene er det utarbeidet et samtaleopplegg som både kan knyttes til kompetansemål for 10. klasse, men som også er egnet for voksne.

Trykk her for mere informasjon.

Trykk her for undervisingsopplegget.