eDialog

Trygg kanal for sending av post med sensitivt innhold til kirken

24.09.2022

Med eDialog - sikker post til kirken - kan tekst og vedlegg sendes kryptert til kirken fra en sikkert identifisert avsender. Kanalen kan tilbys som et alternativ til e-post som ikke er anbefalt som sikker kanal for sending av sensitivt innhold.

eDialog tilfredsstiller Datatilsynets anbefalinger for sikker forsendelse av digital post. Utover en kryptert forsendelse vil eDialog også sørge for sikker identifisering av avsender ved bruk av BankID, BankID på mobil, MinID eller lignende. eDialog sikrer også at det kun er mottaker som får forsendelsen fordi mottaker også må også identifisere seg. Dette skaper ikke bare trygget for avsender, men også for virksomheten som plikter å håndtere sensitive data på en forsvarlig måte.

eDialog er en del av SvarUt-pakken fra KS.

Kirkerådet og bispedømmekontorene har en felles landingsside med eDialog på kirken.no/edialog. Tilsvarende kan settes opp for alle enheter i kirken som har tjenesten KS SvarUt.

• Tilgang

For ytterligere informasjon og bestilling se Kirkepartners nettside.